My blog has moved! Redirecting…

You should be automatically redirected. If not, visit SISKATA.NET and update your bookmarks.

24 април 2005

Онова...за което думите не стигат.

"В пустинята видях човек, гол,озверял.
Седеше на един камък, стискаше сърцето си в ръце, и го ядеше.
- Добро ли е, приятелю?
- Горчиво е, но ми харесва! Защото е горчиво, и защото е мое!"


Лесно е да измиеш тялото и дома си от някой човек. Взимаш няколко душа, переш всички завивки, чаршафи, пръскаш всичко наоколо с вонливи дезодоранти. Нужни са няколко дни да изличиш миризмата, присъствието.
Трудно е да измиеш душата си, там къпането не помага, нищо не помага, месеци не са достатъчни, години. Затова никой не иска да пуска в душата си. Затова всичко е фалшиво, фалшиви миризми, погледи, думи, страсти. Любовта е дебнене и състезание, приятелството е сделка, животът е остаряла и изтъркана игра с банални правила, в които никой не вярва, в които всеки се опитва да измами.
Защо е толкова трудно човек да се научи, че не бива да внася мръсотия в чуждата душа? Защо не го учат това в детската градина, в основното училище, защо не го пише в книгите, защо го няма във филмите?
Душата ми е мръсна от разни хора, които съм поканила да влезнат, а те не са се сетили да си свалят калните обувки. Колкото повече я чистя, толкова повече мръсотия влиза. Понякога е толкова много, че единственият начин е да се махнеш някъде, да се махнеш от града, страната, от целия този свят, да се махнеш и никога да не се връщаш.
Само една е ГОЛЯМАТА ЛЮБОВ! И колкото повече време минава, толкова по-силна става. По това се различава от мимолетните увлечения.
И за да отличиш голямата любов от всички останали любови минаваш през всички чувства - през любовта, обичта, болката, тъгата, омразата, жестокостта...
И след като оцелееш, тя се връща по-силна от всякога и те залива и не остава нищо друго освен любов - чиста, даваща, милваща, прощаваща и ЕДИНСТВЕНА. ТОВА Е ГОЛЯМАТА ЛЮБОВ, за всички нас, ако имаме смелостта да и се доверим Д О К Р А Й.

Текста който въведох като увод, прочетох като малка в един роман. Тогава изглежда съм била прекалено глупава и наивна, за да разбера какво значи. А може би всичко се е дължало на това че съм била и прекалено малка. На малките им е разрешено да вярват във всичко нали така? Тогава и аз вярвах, че всеки си има строго определено място в този живот, вярвах в съдба, мечти, приятели и естествено в голямата любов. Сега може и да не съм толкова стара, но поне така се чувствам.
Единственото нещо в което вярвам сега е, че в края на краищата всеки някой ден достига до края на пътя, и когато се озърне, осъзнава че е сам, с разбити мечти, без бъдеще, без минало. И единственото нещо което ти остава тогава да направиш може би е да намериш нещо в самият себе си, и да се молиш то да ти хареса.
Аз вече опитах сърцето си. Беше горчиво до болка, но ми хареса. Защото това беше моето сърце!
И да не ми беше харесало пак щях да излъжа. Защото иначе не би имало смисъл, нали?
Сега продължавам напред. Без сърце, без мечти, без бъдеще и без минало. А може би някой ден отново ще ги намеря. Може, но не вярвам. За всеки случай няма да търся. Вече не!

"Човек сам се ражда и сам умира, а през останалото време някакви хора непрекъснато се опитват да му досаждат."

2 коментара:

grrrrr каза...

След разговора преди малко... няма да коментирам какво ми говори този пост... просто ме убива :(
досещам се даже защо го има... досещам се от quit-a и пак... разбирам всичко, което пише, не разбирам защо по дяволите се случва така...
и за да не е така.. или трябва да получа амнезия или да започна да вярвам в чудеса.

Sis каза...

Смахнатото е, че осъзнаваме перфектно действителността... а не я приемаме. Ако се принудим да я приемем вероятно би било по лесно. Понякога чак ми писва да си блъскам главата в стената. Защото.. то/той е точно стена - каменна, три редна...като зида около къщата в село - от тоя зид съм падала два пъти и двата пъти имам спомени - белези от шевове по главата... Разликата тук е, че сега белезите са невидими - вътре в мен са - едно отхапано сърце и една полужива душа.
И все пак... чудя се кое продължава да ме кара да си блъскам толкова упорито тиквата в стената, при положение, че предварително ми е известен финала...